Hitelek

A 3A MBH Bankszövetkezet önkormányzati hitelezési tevékenysége szorosan összekapcsolódik a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (Stabilitási törvény) rendelkezéseivel, a hiteltípusok és futamidők e törvényt alapul véve kerülnek kialakításra.

Finanszírozási gyakorlatunk során az átmeneti forráshiányokat kezeljük éven belüli lejáratú (likvid) hitelekkel, de fejlesztési célú elképzeléseikhez is segítséget nyújtunk. Az EU-s és központi támogatások megelőlegezése, a beruházásokhoz szükséges saját erő megteremtése is markáns eleme önkormányzati szolgáltatásainknak. További terveink között szerepel a környezetvédelmi és energia megtakarítást célzó beruházások finanszírozásának kidolgozása.

MBH Bankszövetkezetünknél működő hitelbírálati rendszer lényege, hogy az első hitelügylet alkalmával történik meg az Önkormányzat teljes körű bevizsgálása és minősítése, később ezt a minősítést "karbantartjuk”, illetve meghatározott időszakonként felülvizsgáljuk.

A hitelképesség megállapításához az önkormányzat gazdálkodására vonatkozó, takarékszövetkezetünk által rendelkezésre bocsátott Hitelkérelem mellett további pénzügyi dokumentumok benyújtása szükséges (beszámolók, költségvetések, Nyilatkozatok), amelyekről a hiteligény felmerülésekor nyújtunk tájékoztatást.

Hitelfedezetként takarékszövetkezetünk a következő biztosítékokat fogadja el:

- Betét, állampapír óvadékként történő elhelyezése. - Első helyi jelzálogjog nem törzsvagyonhoz tartozó, terheletlen, forgalomképes ingatlanon. - Egyéb, nem standard, de az önkormányzat rendelkezésére álló biztosíték, amely egyedileg kerül elbírálásra.

A hitelképesség megállapítását az önkormányzat által rendelkezésünkre bocsátott teljes körű dokumentáció átvételét követő 15 banki munkanapon belül vállaljuk.

A konkrét hitelkihelyezés és a finanszírozás kondícióinak megállapítása a takarékszövetkezet döntéshozó testületének az önkormányzat pénzügyi és gazdasági helyzetét figyelembe vevő jóváhagyásával történik.

Hiteltípusok

MBH Bankszövetkezetünk az Önkormányzatok igényeinek megfelelően, a hitelképesség vizsgálatot követően kész

- az átmeneti likviditási problémák megoldására, - a napi zavartalan működés biztosításához, - a fejlesztési és beruházási célú elképzeléseik megvalósításához, - az EU-s és központi támogatások előfinanszírozásához,

hitelt nyújtani.

Futamidőt tekintve

- folyószámlahitelt - rulírozó hitelt - éven belüli lejáratú (likvid) hitelt - éven túli lejáratú beruházási hitelt - támogatás előfinanszírozási hitelt - egyéb, speciálisan az önkormányzati beruházásokhoz kapcsolódó, éven túli hiteleket, - valamint faktorálás keretében megvalósított ügyleteket

ajánlunk önkormányzati ügyfeleinknek.

A konkrét hitelcél ismeretében az önkormányzattal közösen alakítjuk ki a megfelelő konstrukciót, a hitelek lejáratát, kamatfizetési- és tőketörlesztési periódusokat és a biztosítéki rendszert. A Kormányengedély köteles ügyletek esetén szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel az engedély benyújtása kapcsán.

Bankgarancia nyújtása

MBH Bankszövetkezetünk az önkormányzatok számára különböző bankgaranciák kibocsátását vállalja, igényeikhez és felmerült ügyleteikhez kapcsolódóan. A bankgarancia kibocsátásának alapfeltételei, az önkormányzat hitelképesség vizsgálatának folyamata és dokumentumszükséglete, a biztosítékok köre minden esetben egyedi döntés eredményeként jön létre. A kibocsátott bankgarancia kondíciói is ügyfélreszabottan, egyedileg kerülnek kialakításra.