A fogyatékkal élő személyek egyenlő esélyű hozzáférése a pénzügyi szolgáltatásokhoz

A Nemzetgazdasági Minisztérium a hitelintézetek számára a 22/2016. (VI. 29.) évi rendeletében állapította meg kötelezettségként, hogy a fogyatékos személyek számára meg kell teremteni azon lehetőséget, hogy a pénzügyi szolgáltatásokat az egyenlő esélyű hozzáférés szellemiségében igénybe vehessék. A Takarékbank Zrt. (továbbiakban: Bank) a fogyatékossággal élő ügyfeleket fogyatékosságukra való tekintettel szolgáltatásaiból nem zárja ki. A Bank minden esetben arra törekszik, hogy az általa nyújtott szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés a lehető legmagasabb színvonalon, mindenki számára biztosított legyen.

 

A Bank folyamatosan arra törekszik, hogy a fogyatékossággal élő ügyfelei illetve jövőbeli ügyfelei számára – az akadálymentesítés és a fogyatékosság jellegét figyelembe vevő ügyintézés keretében – a szolgáltatások igénybevétele, illetve a személyes ügyintézés minél könnyebb, gördülékenyebb legyen.

 

Az egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése érdekében a Bank elkészített egy Szolgáltatási Térképet, mely tartalmazza a Bank összes olyan bankfiókját és annak elérhetőségét, valamint azon ATM készülékek elérhetőségét, melyek a mozgáskorlátozott ügyfelek számára is megközelíthetőek, illetve tájékoztatást nyújt arról is, hogy az egyes fiókok a látássérült és hallássérült ügyfeleik legmagasabb szintű kiszolgálása érdekében milyen lehetőségeket biztosítanak. A Szolgáltatás Térkép a következő linkre kattintva tekinthető meg: Szolgáltatási térkép, valamint elérhető a Bankfiók kereső szolgáltatásunkban is. A Szolgáltatási térkép tartalmáról telefonon is érdeklődhet munkatársainknál a +36 1 3344 344-es telefonszámon.

 

A Bank a fogyatékossággal élő személyek részére biztosítja az előzetes időpont egyeztetés lehetőségét, valamint erre irányuló kérés esetén lehetőség szerint biztosít külön tárgyalót, továbbá olyan személyes kapcsolattartót is, aki a fogyatékossággal élő ügyfél speciális helyzetét ismeri, ez által a pénzügyi szolgáltatások igénybevételét megkönnyítheti.

 

Ezen kívül a Bank olyan többlet szolgáltatások nyújtásával igyekszik még biztosítani az egyenlő esélyű hozzáférést, mely specifikusan a fogyatékosság jellegére van tekintettel. A látássérült ügyfelek számára például a bankfiókokban vakvezető kutyával való közlekedés biztosított, illetve a hallássérült ügyfelek számára lehetőség nyílik, hogy az ügyfél az általa közreműködésre felkért jelnyelvi tolmáccsal együtt jelenhessen meg.

 

A Bank számára fontos a fogyatékkal élő ügyfelek visszajelzése, illetve véleménye arra vonatkozóan, hogy milyen további szolgáltatással lehetne fokozottan biztosítani a pénzügyi termékekhez, szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférést, illetve hogyan tudnánk tovább javítani jelenlegi szolgáltatásaink színvonalán. A fogyasztói igények felmérése érdekében kialakításra került egy kérdőív, melynek kitöltésével a fogyatékkal élő ügyfelek megoszthatják javaslataikat a Bankkal. A Kérdőív elérhető az alábbi linken: Kérdőív

 

A kérdőívet annak kitöltése után szíveskedjen eljuttatni a Takarébank Zrt.-hez az alábbi elérhetőségeken keresztül:

 

  • Email cím: kozpont@takarek.hu
  • Postai cím: 1117 Budapest, Magyar Tudósok körút 9. G. ép.

 

 

Üdvözlettel:
TAKARÉKBANK Zrt.

Tisztelt hitelkártyával rendelkező Ügyfelünk!

Amennyiben fizetési határidőre eleget tett hitelkártya törlesztési kötelezettségének, de az nem jelenik meg számláján, Bankunk késedelmi kamatot nem számol fel Önnek.

 

Üdvözlettel:
Takarékbank Zrt.