A Kormány rendelete lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek a szerződés szerinti törlesztéseiket változatlanul, az eredeti szerződési feltételek alapján teljesíthessék.

 

Felelős bankként minden ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy az anyagi lehetőségeit mérlegelve döntse el, továbbra is tudja-e fizetni hitele(i) törlesztőrészleteit. Ha úgy látja, hogy háztartása bevételei és kiadásai lehetővé teszik hitele(i) törlesztését, akkor azok további rendszeres megfizetésével elkerülheti, hogy a fizetési haladék miatt kamatnövekmény keletkezzen és a futamidő meghosszabbodjon.

 

Ha bevételeiben időközben kedvezőtlen változás történik, akkor az érintett hónapra esedékes  törlesztőrészletének meg nem fizetésével - automatikusan, minden külön nyilatkozattétel-, vagy intézkedés nélkül – visszakerülhet a fizetési moratóriumba.

 

Amennyiben Ön tovább kívánja fizetni hiteltartozásának részleteit, lehetősége van ezt a Takarékbank által közzétett nyilatkozaton is jelezni. A nyilatkozat innen tölthető le.

 

A nyilatkozatot elküldheti:

 

  • Netbankon keresztül (Üzenetek menüpont / Új üzenetek almenüpont / Címzett listából a „Hiteltörlesztési moratórium” címzettet kiválasztva, a következő sablon beillesztésével és kitöltésével),
  • e-mailen (moratorium@takarek.hu) keresztül, kis- és középvállalati ügyfelek esetében közvetlenül a dedikált üzletkötő/kapcsolattartó banki e-mail címére,
  • jelezheti Telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1 311 3110) a 0-ás gomb megnyomását követően,
  • postai úton a Takarékbank Zrt. 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 9. címre, illetve
  • benyújthatja a Takarékbank bármely bankfiókjában.

 

Abban az esetben, ha Ön a hiteltörlesztését a Banknál vezetett bankszámlájához kapcsolódó rendszeres átutalási megbízás formájában teljesíti és e megbízását Ön nem vonta vissza, úgy Bankunk ezen eredeti megbízása, mint ráutaló magatartása alapján minden hónapban teljesíti azt.

 

Amennyiben az Ön részéről a havi törlesztőrészletek kiegyenlítése a Takarékbank részére a szerződésben, vagy felhatalmazó levélben megadott, úgynevezett beszedési megbízással történt ez idáig, és:

 

  • ki szeretne lépni a moratóriumból, akkor – a fentiekben megjelölt lehetőségek igénybevételével – nyilatkoznia kell fizetési szándéka megerősítéséről,
  • ismét a moratórium hatálya alá kíván tartozni, akkor intézkednie kell beszedési megbízása visszavonásáról.

 

A Takarékbank az egyik legtöbb ügyfelet kiszolgáló, felelős hitelintézetként elkötelezett annak érdekében, hogy Magyarország a lehető legkisebb nemzetgazdasági kárt szenvedje el a világjárvány hatására. A legjobb gyakorlatnak számító megoldások alkalmazása és ügyfeleink számára történő biztosítása érdekében ezért szoros egyeztetéseket folytatunk a szakmai szervezetekkel, a Magyar Bankszövetséggel és a Magyar Nemzeti Bankkal.

E-csatornák nem elérhetőek

Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. június 1-jén várhatóan 18:00 és 24:00 óra között a korábbi Békés Takarék Szövetkezet, Dél TAKARÉK Szövetkezet, Hungária Takarék Takarékszövetkezet, Nyugat Takarék Szövetkezet, Pátria Takarékszövetkezet és a TISZÁNTÚLI TAKARÉK Takarékszövetkezet Ügyfelei részére a Takarék Netbank, Takarék Mobilapp és Takarék e-Bank szolgáltatás átmenetileg nem lesz elérhető.
Köszönjük megértésüket!
Üdvözlettel:
Takarékbank Zrt.