Külföldi utazás bejelentése - Takarék Csoport

Fontos tudnivalók külföldi bankkártya/hitelkártya használatról

  • Ellenőrizze és aktualizálja a Hitelintézetünknél megadott elérhetőségeit! Külföldre utazás előtt kérjük, ellenőrizze Hitelintézetünknél megadott elérhetőségi adatainak (különösképpen telefonszámának és elektronikus levélcímének) naprakészségét, változás esetén jelentse be módosuló adatait.

 

  • Értesítsen minket úti céljáról, így megelőzhető kártyájának esetleges szükségtelen zárolása a szokatlan külföldi tranzakciók miatt. Utazását bejelentheti bármelyik fiókunkban.

 

  • Kössön utasbiztosítást! A nyaralás alatti balesetek és betegségek éppen elég kellemetlen élménnyel szolgálhatnak, ne tetézze még az ezek miatt fizetendő számlákkal is.

 

  • Jegyezze fel a telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségeit! Mentse el telefonján, hogy pl. bankkártyája esetleges elvesztése esetén azonnal intézkedhessünk.

 

  • Igényeljen kártyához biztosított SMS szolgáltatást! Biztonsága érdekében SMS-ben értesülhet a bankkártyával és hitelkártyával végzett tranzakciókról, így folyamatosan nyomon követheti számlaegyenlegének alakulását. A szolgáltatásért fizetendő díjat megtalálja a bankszámlacsomagjának megfelelő, illetve a Hitelkártya Hirdetményben.


Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 1 212 0202

 

Miért fordulhat elő, hogy átmenetileg blokkolásra kerül a kártyája külföldi használat esetén?
Az általános vásárlási szokásoktól feltűnően eltérő, szokatlan tranzakciók esetén amennyiben kollégáink úgy ítélik meg, hogy a tranzakció magas kockázatú, úgy átmenetileg zárolhatják a kártyát, az Ön érdekében, az esetleges visszaélések megelőzése céljából. Ebben az esetben a számlavezető Hitelintézet a lehető leghamarabb felveszi Önnel a kapcsolatot a kérdéses tranzakció egyezetése érdekében. Amennyiben a kártyahasználat során problémát észlel, a tranzakció elutasításra kerül, akkor a Takarékbank ügyfélszolgálatával illetve a számlavezető hitelintézettel telefonon keresztül egyeztethet a zárolás feloldása érdekében.

 

Mi történik, ha előre értesíti a Hitelintézetet tervezett utazásáról?
A hitelintézeti rendszerek az Ön védelmében folyamatosan ellenőrzik a bankkártyás tranzakciókat. Ha tudatja velünk külföldi tartózkodásának tényét, pontosabban tudjuk a munkánkat végezni. Az utazás célját és időtartamát rögzítjük rendszerünkben, ezzel csökkentve a szükségtelen zárolás lehetőségét. A lehetséges zárolást azonban ez nem zárja ki teljesen, hiszen ha a bejelentés ellenére is szokatlan tranzakciót észlelünk, az Ön és a visszaélések megelőzése érdekében megtesszük a szükséges lépéseket. Tájékoztatjuk, hogy a zárolás feloldása díjmentes.

 

A bankkártya/hitelkártya használatával és a felmerülő kockázatokkal kapcsolatban, valamint a biztonságos külföldi kártyahasználatról további hasznos információt az alábbi, MNB által publikált összefoglalókban talál:


https://www.mnb.hu/letoltes/12-a-bankkartya-hasznalata-1.pdf

https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak/bankkartya-hasznalat/bankkartyahasznalat-kulfoldon

Felhívás Kötelező Ügyfél Átvilágításról

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy 2019. június 25-én a Parlament elfogadta A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017.évi LIII. törvény módosítását, mely szerint a Hitelintézeteknek 2019. október 31. napjáig kell elvégezniük valamennyi meglévő Ügyfelük tekintetében az ismételt átvilágítást! Kérjük, hogy amennyiben az Ön esetében ez nem történt még meg, olvassa el részletes tájékoztatónkat az alábbi gombra kattintva!

Részletek