Közismert tény, hogy a 148 integrált takarékszövetkezet ügyfelei idősebbek az átlagos bankhasználóknál, akik 40 évesek. A szövetkezetiek 47 esztendősek, sőt felük 50 év feletti. Más bankoknál többségben vannak a 18 és 35 év közöttiek. A szövetkezeti ügyfelek iskolai végzettsége az átlagos bankhasználókétól ugyancsak elmarad, többségben vannak közöttük a nyolc általános vagy annál alacsonyabb végzettséggel rendelkezők és kevesebben az érettségizettek és diplomások.
A szövetkezetek már régóta felismerték azt, amit a bankok csak most kezdenek belátni: egy kisvállalkozás esetében a vállalkozás pénzügyeit és a tulajdonos – vezető pénzügyeit csakis egységesen érdemes kezelni. Mivel a magyar gyakorlatban számtalan lehetőség nyílik a két terület közötti átjárásra, ezért a jó pénzügyi partner mindkettőn rajta tartja a szemét. És bár nincs pontos statisztika erről, de a tapasztalataink azt bizonyítják, hogy a 330 ezer kis- és közepes vállalkozás ügyfél és a 750 ezer lakossági ügyfél között ilyen értelemben jelentős a kapcsolódás, az átfedés – mutat rá Bernáth Tamás, a Scale ügyvezető partnere. Hozzáfűzte: ne felejtsük el, a mostani pénzügyi válság nem utolsósorban globális pénzszűkét hozott. Ez pedig sokkal inkább sújtja a nemzetközi piacokról táplálkozó bankokat, mint a magyarországi, helyi forrásgyűjtésre építő takarékszövetkezeteket. A takarékszövetkezeteknek most tehát minden esélyük megvan arra, hogy a tudatos építkezés folytatásával, minden értelemben a pénzpiacok jelentős szereplőivé váljanak.
(Népszava – információ)