Hasznos tanácsok a biztonságos online bankoláshoz

  

  

Hasznos tanácsok a biztonságos online bankoláshoz

 

A Takarékbank számára kiemelten fontos, hogy online bankolási szolgáltatásait folyamatosan fejlessze úgy, hogy mindeközben ügyfelei adatait és fizetési tranzakcióit többszintű védelmi rendszerrel védje. Célunk, hogy ügyfeleink számára biztonságosan és egyszerűen használható elektronikus szolgáltatásokat nyújtsunk.

 

Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a mindenkor elérhető legjobb biztonsági megoldások alkalmazása mellett a felhasználók is sokat tehetnek az elektronikus bankolás biztonságáért.

 

Kérjük, hogy fogadja meg és tartsa be az alábbi biztonsági tanácsokat.

 

1. Ha olyan üzenetet kap e-mailen, elektronikus üzentküldő rendszeren vagy telefonon, amely a Takarékbankra, illetve bármilyen más szolgáltatóra hivatkozva az online belépési adatainak megadását, belépési adatainak megváltoztatását vagy az üzenetben található linkre való kattintást kérik, ne tegyen eleget az üzenetben foglaltaknak és ne adja ki a belépési adatait. A Takarékbank sosem kér Öntől személyes adatokat, Takarék Netbank belépési jelszót, bankszámlaszámot, kártyaszámot vagy PIN kódot – sem e-mail-ben, sem más csatornán! Ha ilyen jellegű kérést kap, akkor valószínűleg úgynevezett adathalász támadás célpontjává vált. Ilyen esetben célszerű személyesen vagy telefonon felvenni a kapcsolatot a Takarékbankkal a szükséges intézkedések (biztonsági lépések, figyelemfelhívás, rendőrség értesítése) megtétele érdekében.

 

2. A Takarék Netbank, Takarék e-Bank és a Takarék Mobilapp rendszerekhez történő csatlakozás során használjon megbízható eszközt (saját számítógép, saját okostelefon). Bankolás közben kerülje a nyilvánosan elérhető Wi-Fi hálózatra való csatlakozást. Amennyiben az eszközén nincs állandó használatban a Wi-Fi vagy Bluetooth funkció, azokat kapcsolja ki. Eszközének programjait tartsa naprakészen, mindig engedje rendszerének, hogy telepítse a szoftver- és biztonsági frissítéseket, illetve olyan eszközt ne használjon, amelynek gyártója már nem biztosítja az eszköz szoftverének frissítését. Tovább csökkenti a kockázatokat egy komplex internet biztonsági megoldás (pl. vírusirtó, tűzfal) használata okos telefonon, tableten, laptopon és asztali számítógépen egyaránt.

 

3. A Takarék Netbankba belépéshez mentse el a belépési linket (https://takarekbank.hu/netbank) böngészőjének kedvencei közé és mindig onnan indítsa a csatlakozást. Ez azért hasznos, mert a támadók gyakran próbálkoznak azzal, hogy az eredetihez hasonló linket juttatnak el gyanútlan célpontjaikhoz, és így próbálják hamis (pl. adathalász vagy vírus terjesztő) oldalakra csalni őket.

 

1.kép – Takarékbank honlap mentése kedvenceként (kép készítése: 2020.09.18.)

 

4. Állítson be eszközén automatikus zárolást (PIN kód, Face ID, Touch ID, ujjlenyomat megadással védett feloldás), amely a használaton kívüli eszközt lehetőleg 1 percen belül zárolja.

 

5. Nyilvános helyen (például: repülőtér, kávézó, étterem) ne hagyja eszközeit felügyelet nélkül, azokat ne engedje át ismeretlen személynek.

 

6. Okos eszközén a gyártó által beállított védelmi megoldásokat ne kapcsolja ki, így különösen ne root-olja vagy jailbreak-elje eszközét (a root-olás, illetve jailbreak-elés a rendszer feltörésének, illetve rendszergazdai jogok megszerzésének angol nyelvből átvett megfelelője).

 

7. Különösen ügyeljen a hitelesítéshez (pl. egyszer használatos kód fogadása SMS-ben, tranzakció jóváhagyás) használt mobiltelefonjára. Ha mobiljának SIM-kártyája váratlanul működésképtelenné válik, miközben a telefon nem merült le, és a térerővel sincs probléma, akkor haladéktalanul forduljon mobilszolgáltatójához egy esetleges visszaélés megelőzése érdekében.

 

8. A Takarékbank alkalmazásait kizárólag a hivatalos áruházakból (Google Play, Apple Store) telepítse és egyébként is kerülje olyan alkalmazások telepítését, amelyek nem a hivatalos alkalmazás áruházakból származnak.

 

9. A Takarék Netbank használat befejezésekor minden esetben a „Kilépés” gombot használja, még azelőtt, hogy más weboldalra elnavigálna vagy bezárná a böngészőt.

 

10. Alkosson erős jelszót! A jelszó legalább 12 karakterből álljon, tartalmazzon kisbetűt és nagybetűt, számot valamint egy speciális karaktert. A jelszava ne legyen könnyen kitalálható, ne tartalmazzon a személyéhez köthető információkat, például születési idő, lakcím, gyermeke neve vagy születési dátuma, vagy más, könnyen kitalálható adatot.

 

11. Az elektronikus csatornáinkon (pl.: Takarék Netbank) hitelesítéshez használt jelszót ne alkalmazza más szolgáltatónál, az azonosítót és a jelszót ne adja meg senkinek, azt ne írja fel. Ne engedélyezze böngészőben a jelszavak automatikus megjegyzésére szolgáló funkciót.

 

12. Bankkártya adatait csak olyan internetes oldalon adja meg, illetve olyan szolgáltatónak teljesítsen átutalást, melyet ismer és az Ön meggyőződése szerint megbízható. Célszerű a fizetési művelet teljesítése előtt ellenőrizni a szolgáltatót az Interneten fellelhető nyilvános információk alapján vagy esetleg telefonhívás keretében. Mindig győződjön meg arról, hogy a NetBank weboldal (https://takarekbank.hu/netbank) neve pontosan jelenik-e meg a böngésző címsorában. Különösen figyeljen arra, hogy a cím a https:// karaktersorozattal kezdődik-e, nem pedig http:// sorozattal, amennyiben böngészője ezt megjeleníti; továbbá mindig ellenőrizze, hogy a böngészőben megjelenik-e a biztonságos kapcsolatot jelentő, lakatot formázó ikon.

 

2.kép – Takarékbank honlap biztonságának meghatározása (kép készítése: 2020.09.18.)

 

13. Érdemes SMS Szolgáltatást igénybe venni! Ezáltal a tranzakciókat nyomon tudja követni, és egy esetleges visszaélés során azonnal tudomást szerezhet a csalárd tranzakcióról.

 

14. Állítson be bankkártya tranzakciós limiteket! Ezzel is csökkentheti az esetleges illetéktelen tranzakció összegét.

 

15. Ellenőrizze a bankszámlakivonatban szereplő tranzakciókat olyan szempontból is, hogy nem szerepelnek-e rajta ismeretlen tranzakciók!

 

16. Jogtalan tranzakció észlelése esetén azonnal vegye fel a kapcsolatot a Takarékbank ügyfélszolgálatával a 7×24 órában elérhető +36/1/311-3110-es telefonszámon vagy a kozpont@takarek.hu e-mail címen. Jelezze a Banknak a jogtalan műveletet és kérje a tranzakció visszahívását. Emellett célszerű feljelentést tenni a lakóhely szerinti illetékességgel rendelkező rendőrkapitányságra.

 

17. Adathalászat gyanúja esetén kérjük részletesen jelezze tapasztalatait a phishing@takarek.hu e-mail címre írt üzenetben.


Kapcsolódó dokumentumok:

Hiteltörlesztési moratórium

A hiteltörlesztési moratóriummal kapcsolatos tájékoztatást a Részletek gombra kattintva olvashatja!

 

Részletek