Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása

Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása - www.takarekbank.hu

Vásároljon még biztonságosabban online!

 

Az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve 2021. január 1-jétől Bankunknál is bevezetésre került az internetes bankkártyás2 vásárlások többségénél  az ún. erős ügyfél-hitelesítés.

 

A hitelesítéshez két dologra lesz szüksége:

 

  • egy díjmentes SMS-ben megkapott egyszer használatos kódra és
  • az állandó 4 számjegyből álló jelszava – iPIN (internetes PIN) megadására

 

Mit kell tudni az iPIN jelszóról?

 

A kezdeti iPIN (internetes PIN) jelszó megegyezik a bankkártyájához tartozó bankszámlaszámának 13-16. karakterével, azaz a második 8-as blokk utolsó 4 számjegyével4.

 

Pl: Számlaszám: 12345678–98765432–00112233, iPIN: 5432.

 

Ezt a kezdeti jelszót legkésőbb 2021. június 30-ig meg kell változtatnia bankkártyája segítségével

 

 

Ezen időpontot követően kezdeti iPIN (internetes PIN) kódjával már nem fog tudni erős ügyfélhitelesítést igénylő internetes vásárlásokat jóváhagyni.

 

Mi a menete az új iPIN jelszó megadásának a felületen?

 

  • Adja meg Takarék Netbank felhasználónevét és jelszavát. ViCA hitelesítés esetén is a Takarék Netbank belépési jelszavával tud belépni az online iPIN módosító felületre.
  • Adja meg annak a bankkártyának az utolsó 6 számjegyét, amihez szeretné beállítani új iPIN jelszavát.
  • Adja meg kétszer az Ön által választott, új 4 számjegyből álló iPIN jelszavát.
  • Hagyja jóvá a módosítást az Ön mobiltelefonjára SMS-ben érkező teljes számsorral.
  • A módosítás befejeztével ne felejtsen el kijelentkezni!

 

A szolgáltatás Telepített ügyfélprogrammal rendelkező felhasználóknak (Takarék e-Bank) nem elérhető.
A kezdeti iPIN (internetes PIN) jelszó módosításának határidejét a Bank azért változtatta meg 2021. március 31-ről 2021. június 30-ra, hogy még több ügyfélnek legyen lehetősége végrehajtani az iPIN módosítást.

 

Mit kell tudni az SMS-ről?

 

Amennyiben Bankunknál nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszáma már nem aktuális, akkor az SMS kódot nem tudjuk eljuttatni Önnek és az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet!

 

A mobiltelefonszáma megadását vagy frissítését4 megteheti

 

  • telefonos Ügyfélszolgálatunkon keresztül (+36 1 311 3110) az Adatváltozás bejelentése menüpontban,
  • a VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (VideoBank) vagy
  • személyesen a Takarékbank Zrt. bankfiókjaiban (postán bankszámlát nyitó ügyfeleinknek a kijelölt postahelyeken). Kérjük, a kialakult pandémiás helyzetre való tekintettel a személyes ügyintézés lehetőség szerint kerülje. Bankfiókjainak elérhetőségét itt találja.

 

Miért használja a biometrikus azonosítást?

 

2021. április 8-tól a Takarékbank ügyfelei számára elérhetővé válik az internetes bankkártyás vásárlások egyszerű és biztonságos biometrikus jóváhagyása.

 

A ViCA egy innovatív személyi hitelesítő alkalmazás, melynek segítségével bejelentkezhet a Takarék Netbankba és Takarék Mobilappba, valamint aláírhatja a megbízásait, tranzakcióit, jóváhagyhatja internetes vásárlásait, így tovább csökkentheti a visszaélések/adathalászat kockázatát.

 

  • Ha Ön már telepítette és Netbank belépéshez használta a ViCA alkalmazást, illetve a Netbankban regisztrált telefonszáma megegyezik azon telefonszámmal, amire a vásárláshoz tartozó hitelesítő SMS érkezett, akkor bankkártyás internetes vásárlásait alapértelmezettként ViCA alkalmazással tudja a jövőben hitelesíteni. Az eddigi SMS és iPIN kód helyett. Az alkalmazás push üzenetet küld és az alkalmazást megnyitva a tranzakciót hitelesítheti biometrikus azonosítással, vagy a ViCA jelszó megadásával.
  • Ha még nem használta a ViCA-t, de szeretné biztonságosan és gyorsan kezelni az internetes bankkártyás vásárlásait, akkor válassza a ViCA hitelesítő alkalmazást.

 

ViCA - Biometrikus vagy jelszavas azonosítás beállításának lépései

 

1. Töltse le a ViCA alkalmazást mobiltelefonjára. Android készülék esetén a Google Play, iPhone esetén pedig az AppStore áruházból.

 

2. A letöltést követően lépjen be a Takarék Netbankba vagy Takarék MobilApp alkalmazásba és a Beállítások / Hitelesítési eszköz beállítása menüpontban található megbízást küldje be. Ezzel a megbízással kapcsolja be a szolgáltatást a banki rendszereken.
A megbízás beküldésével, a ViCA bekapcsolásra kerül! Az SMS hitelesítésre történő visszaállítást kizárólag a Takarékbank munkatársai tudják elvégezni telefonos Ügyfélszolgálatunkon (+36 1 311 3110), a VideoBank szolgáltatáson keresztül, illetve bankfiókjainkban.

 

3. A megbízás beküldése után indítsa el a ViCA alkalmazást és végezze el a szükséges regisztrációt a VICA Felhasználói kézikönyv alapján.

 

4. FONTOS! Amennyiben Ön nem rendelkezik aláírás jogosultsággal, akkor nincs lehetősége a ViCA alkalmazás önadminisztrációs folyamatának végrehajtására, mivel a Hitelesítési Eszköz beállítás menüpont nem jelenik meg a Beállítások menüpontban. Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot a bank telefonos ügyfélszolgálatával (+36 1 311 3110).

 

A telepítésről és beállításokról tájékozódjon a felhasználói kézikönyvből.

 

Kérjük ellenőrizze, hogy az a telefonszám, amelyre a ViCA alkalmazás regisztrációjakor kapta az SMS-t (Netbankban regisztrált telefonszáma) megegyezzen azzal a telefonszámmal, amire az azonosító SMS-ek érkeztek!

 

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 3113 110-es telefonszámon.

 

1(EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete.
 
2A Takarékbank Zrt-nél vezetett bankszámlákhoz kapcsolódó bankkártyákat az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. bocsátja ki, továbbá a Takarékbank Zrt logóval ellátott ATM-eket az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. üzemelteti.
 
3Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.
 
4Mind a lakossági, mind a vállalati fő- és társkártyák esetében.

Kapcsolódó dokumentumok: