Ha még nem tette meg, kérjük, adja meg mielőbb internetes kártyás vásárlásai jóváhagyásához szükséges iPIN jelszavát!
- bármely Takarékbank által üzemeltetett ATM-en keresztülvagy
- a https://ipin.takarekbank.huweboldalon keresztül Netbank azonosítója és jelszava használatával.
Vásároljon még biztonságosabban online!
Az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve 2021. január 1-jétől Bankunknál is bevezetésre került az internetes bankkártyás2 vásárlások többségénél az ún. erős ügyfél-hitelesítés.
A hitelesítéshez két dologra van szüksége:
- egy díjmentes SMS-ben megkapott egyszer használatos kódra és
- az állandó 4 számjegyből álló jelszava – iPIN (internetes PIN) megadására
Mit kell tudni az iPIN jelszóról?
2021 június 30-ig kötött bankkártya szerződések esetén:
A Bank a számlaszám 13-16. karaktereivel megegyező kezdeti iPIN jelszót generált minden ügyfélnek.
Ezt a jelszót az ügyfeleknek 2021. június 30-ig módosítaniuk kellett egy általuk választott 4 számjegyből álló kódra (ami nem lehet a kártyához kapcsolódó bankszámlaszámuk 13-16. karaktere). Azon ügyfelek, akik ezt nem tették meg június 30-ig, 2021. július 1-től annak megváltoztatásáig nem fognak tudni erős ügyfél-hitelesítés köteles online tranzakciót végrehajtani, amennyiben iPIN megadás is szükséges az adott tranzakcióhoz.
2021. július 1-től, az újonnan kötött bankkártya szerződések esetén:
A kártyákhoz a kártyabirtokosnak magának kell az első 4 számjegyből álló iPIN jelszót is megadnia a Takarékbank által üzemeltetett ATM-ek valamelyikén vagy a https://ipin.takarekbank.hu felületen a kártya kézhez vétele után!
Mi a menete az új iPIN jelszó megadásának a webes felületen?
- Adja meg Takarék Netbank felhasználónevét és jelszavát. ViCA hitelesítés esetén is a Takarék Netbank belépési jelszavával tud belépni az online iPIN módosító felületre.
- Adja meg annak a bankkártyának az utolsó 6 számjegyét, amihez szeretné beállítani új iPIN jelszavát.
- Adja meg kétszer az Ön által választott, új 4 számjegyből álló iPIN jelszavát.
- Hagyja jóvá a módosítást az Ön mobiltelefonjára SMS-ben érkező teljes számsorral.
- A módosítás befejeztével ne felejtsen el kijelentkezni!
A szolgáltatás Telepített ügyfélprogrammal rendelkező felhasználóknak (Takarék e-Bank) nem elérhető.
Mely bankkártyákhoz lehet megadni iPIN jelszót az online iPIN megadási felületen?
Azon bankkártyákhoz, amelyek adott Netbank felhasználó számára a Netbankban megjelennek és kezelhetők (pl. kártyahasználati limitek módosíthatóak). Minden egyéb kártyára a Takarékbank által üzemeltetett ATM-eken van lehetőség beállítani az iPIN jelszót.
Mit kell tudni az SMS-ről?
Amennyiben Bankunknál nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszáma már nem aktuális, akkor az SMS kódot nem tudjuk eljuttatni Önnek és az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet!
A mobiltelefonszáma megadását vagy frissítését4 megteheti
- telefonos Ügyfélszolgálatunkon keresztül (+36 1 311 3110) az Adatváltozás bejelentése menüpontban,
- a VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (VideoBank) vagy
- személyesen a Takarékbank Zrt. bankfiókjaiban (postán bankszámlát nyitó ügyfeleinknek a kijelölt postahelyeken). Bankfiókjainak elérhetőségét itt találja.
Miért használja a biometrikus azonosítást?
A Takarékbank ügyfelei számára elérhető az internetes bankkártyás vásárlások egyszerű és biztonságos biometrikus jóváhagyása is.
A ViCA egy innovatív személyi hitelesítő alkalmazás, melynek segítségével bejelentkezhet a Takarék Netbankba és Takarék Mobilappba, valamint aláírhatja a megbízásait, tranzakcióit, jóváhagyhatja internetes vásárlásait, így tovább csökkentheti a visszaélések/adathalászat kockázatát.
- Ha Ön már telepítette és Netbank belépéshez használja a ViCA alkalmazást, illetve a Netbankban regisztrált telefonszáma megegyezik azon telefonszámmal, amire az internetes bankkártyás vásárláshoz tartozó hitelesítő SMS érkezik, akkor bankkártyás internetes vásárlásait alapértelmezettként ViCA alkalmazással tudja hitelesíteni az eddigi SMS és iPIN jelszó helyett. Az alkalmazás push üzenetet küld és az alkalmazást megnyitva a tranzakciót hitelesítheti biometrikus azonosítással, vagy a ViCA jelszó megadásával
- Ha még nem használta a ViCA-t, de szeretné biztonságosan és gyorsan kezelni az internetes bankkártyás vásárlásait, akkor válassza a ViCA hitelesítő alkalmazást.
ViCA - Biometrikus vagy jelszavas azonosítás beállításának lépései
1. Töltse le a ViCA alkalmazást mobiltelefonjára. Android készülék esetén a Google Play, iPhone esetén pedig az AppStore áruházból.
2. A letöltést követően lépjen be a Takarék Netbankba vagy Takarék MobilApp alkalmazásba és a Beállítások / Hitelesítési eszköz beállítása menüpontban található megbízást küldje be. Ezzel a megbízással kapcsolja be a szolgáltatást a banki rendszereken.
A megbízás beküldésével, a ViCA bekapcsolásra kerül! Az SMS hitelesítésre történő visszaállítást kizárólag a Takarékbank munkatársai tudják elvégezni telefonos Ügyfélszolgálatunkon (+36 1 311 3110), a VideoBank szolgáltatáson keresztül, illetve bankfiókjainkban.
3. A megbízás beküldése után indítsa el a ViCA alkalmazást és végezze el a szükséges regisztrációt a VICA Felhasználói kézikönyv alapján.
4. FONTOS! Amennyiben Ön nem rendelkezik aláírás jogosultsággal, akkor nincs lehetősége a ViCA alkalmazás önadminisztrációs folyamatának végrehajtására, mivel a Hitelesítési Eszköz beállítás menüpont nem jelenik meg a Beállítások menüpontban. Ebben az esetben vegye fel a kapcsolatot a bank telefonos Ügyfélszolgálatával (+36 1 311 3110).
A telepítésről és beállításokról tájékozódjon a felhasználói kézikönyvből.
Kérjük ellenőrizze, hogy az a telefonszám, amelyre a ViCA alkalmazás regisztrációjakor kapta az SMS-t (Netbankban regisztrált telefonszáma) megegyezzen azzal a telefonszámmal, amire az SMS-ben érkezett egyszer használatos kódot kapta!
Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 3113 110-es telefonszámon.