Fontos! Internetes bankkártyás fizetés változása

  

Vásároljon még biztonságosabban online!

 

Ezúton tájékoztatjuk, hogy az EU bizottsági rendeletének1 megfelelve  2021. január 1-jéig2 Bankunknál bevezetésre kerül, hogy az internetes bankkártyás3 vásárlásai során bizonyos tranzakciók4 esetén ún. erős ügyfél-hitelesítést kell elvégezni, azaz szüksége lesz:

 

  • állandó 4 számjegyből álló jelszava (internetes PIN - iPIN) és
  • egy díjmentes SMS-ben megkapott egyszer használatos kód megadására.

 

 

Aktuális a Takarékbanknál megadott mobiltelefonszáma?

 

Felhívjuk figyelmét, hogy online bankkártyás vásárlásait legkésőbb 2021. január 1-től csak akkor tudja teljesíteni, ha elvégezhető a hitelesítés, vagyis rendelkezik egy erre a célra megadott mobiltelefonszámmal, amire kiküldhető a fent említett egyszer használatos kód.

 

Amennyiben Bankunknál nem adott meg mobiltelefonszámot vagy a korábban megadott telefonszáma már nem aktuális, akkor az online bankkártyás tranzakció SMS kód hiányában elutasításra kerülhet!

 

A mobiltelefonszáma megadását vagy frissítését5 megteheti

  • telefonos Ügyfélszolgálatunkon keresztül (+36 1 311 3110) az Adatváltozás bejelentése menüpontban,
  • a VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (VideoBank) vagy
  • személyesen a Takarékbank Zrt. bankfiókjaiban (postán bankszámlát nyitó ügyfeleinknek a kijelölt postahelyeken). Kérjük, a kialakult pandémiás helyzetre való tekintettel a személyes ügyintézés lehetőség szerint kerülje. Bankfiókjainak elérhetőségét itt találja.

 

Mit kell tudni az iPIN jelszóról?

 

A kezdeti iPIN jelszó megegyezik majd a bankkártyájához tartozó bankszámlaszámának 13-16. karakterével, azaz a második 8-as blokk utolsó 4 számjegyével5. Pl: Számlaszám: 12345678–98765432–00112233, iPIN: 5432.

 

Hol és hogyan lehet a jelszót és a kódot megadni az internetes vásárlás során?

 

Legkésőbb 2021. január 1-től az internetes bankkártyás vásárlási folyamat az alábbi lesz:

 

  • Az elfogadó internetes fizetési felülete a fizetés gomb megnyomását követően, az eddigiekben megszokott módon, a bankkártyán szereplő adatok megadása után, átirányítja Önt az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. hitelesítési felületre, itt adhatja meg az SMS üzenetben kapott kódot valamint az iPIN jelszavát.

 

  • Ha a jelszót és a kódot helyesen adta meg a felületen, akkor az online tranzakció jóváhagyásra kerül. Az egyszer használatos SMS jelszót csak az adott tranzakcióhoz tudja felhasználni (szükség esetén az oldalon található újraküldés gomb segítségével újra kérhető). Az iPIN jelszó ezzel ellentétben nem módosul tranzakciónként, minden vásárláskor ugyanazt kell megadnia az adott kártyához. Amennyiben ötször hibásan gépeli be a hitelesítő adatok valamelyikét, a kártyával 60 percig internetes tranzakciók hitelesítésére nem lesz lehetőség.

 

A bevezetésre kerülő hitelesítési eljárás amellett, hogy törvényi kötelezettség, nagyban növeli az Ön által végzett online tranzakciók biztonságát és csökkentik a visszaélések esélyét.

 

Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét.

 

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36 1 3113 110-es telefonszámon.

 

1(EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete, melyben meghatározott végső bevezetési dátum 2021. január 1.
2A bevezetés pontos időpontjáról előzetesen tájékoztatni fogjuk ügyfeleinket.
3A Takarékbank Zrt-nél vezetett bankszámlákhoz kapcsolódó bankkártyákat az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. bocsátja ki, továbbá a Takarékbank Zrt logóval ellátott ATM-eket az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. üzemelteti.
4Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.
5Mind a lakossági, mind a vállalati fő- és társkártyák esetében.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt 2020. december 6. 00:00 – 04:00 között az azonnali utalások küldése és fogadása nem lesz elérhető, így az ügyfeleink részére indított azonnali utalások sem kerülnek teljesítésre.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!

 

Üdvözlettel:
Takarékbank