Fizetési kérelem

  

Fizetési kérelem – bővült az Azonnali Fizetési Rendszer szolgáltatásainak köre

 

Vegye igénybe Ön is a Takarékbanknál már elérhető fizetési kérelem szolgáltatást.

 

Mi a fizetési kérelem és miért érdemes használni?

 

A fizetési kérelem az Azonnali Fizetési Rendszerhez (AFR) kapcsolódó üzenettípus, mely a kedvezményezettől induló, meghatározott összegre szóló fizetési kérés. A benyújtott fizetési kérelmet a fizető fél ellenőrzést követően jóváhagyja és az összeg azonnali átutalásként pár másodperc alatt megérkezik a kedvezményezett bankszámlájára.

 

A szolgáltatás megoldást nyújthat például a közüzemi díjak teljesítésében, vagy akár albérleti díj, illetve bármilyen igénybe vett szolgáltatás díjának kiegyenlítésében. Helyettesítheti a jövőben a sárga csekk használatát, így nem kell postára járni, amivel időt, energiát takaríthatunk meg és a készpénz használatot is minimálisra csökkenthetjük. A fizetési kérelemmel egyszerűbbé, kényelmesebbé válik egy társaság éttermi fogyasztásának kifizetése, nem szükséges egymás között készpénzt számolgatni, elegendő, ha valaki kifizeti a számlát, majd a többiek részére kiküldi a rájuk eső részről a fizetési kérelmeket.

 

Fizetési kérelem küldése és fogadása abban az esetben lehetséges, amennyiben a fizetési kérelmet küldő és fogadó fél is megkötötte saját számlavezető bankjánál az erre vonatkozó megállapodást. Ennek meglétéről az ügyfelek saját számlavezető bankjuktól kaphatnak tájékoztatást. A kérelem a fizető fél másodlagos azonosítójára is küldhető.

 

A fizetési kérelem határidejét a fizetési kérelmet kezdeményező fél határozza meg, mely nem lehet hosszabb két hónapnál, de a kedvezményezett megadhat ennél rövidebb teljesítési határidőt is.

 

A fizető félnek lehetősége van a kérelmet elfogadni, elutasítani vagy figyelmen kívül hagyni, illetve akár módosítani a kérelemben megadott összeget (amennyiben az összeg módosíthatóságát a kedvezményezett jelölte a kérelemben). Elfogadás esetén a kérelem azonnali átutalásként teljesül, azaz a kért összeg pár másodpercen belül jóváíródik a fizetési kérelmet indító fél fizetési számláján.

 

A fizetési kérelem szolgáltatás igénybevételére ügyfeleinknek bankunkkal szerződést kell kötniük, akár indítani, akár fogadni szeretnék a kérelmeket. Szerződni jelenleg bankfiókjainkban lehet, a forint devizanemben vezetett fizetési számlá(k)ra vonatkozóan.

 

A fizetési kérelemhez kapcsolódóan ügyfeleink sms/e-mail értesítéseket is igényelhetnek a beérkezett fizetési kérelemről, indított fizetési kérelem sikertelenségéről, fizetési kérelem visszavonásának státuszáról, valamint a lejáró beérkezett fizetési kérelmekről, a lejárat előtt 1 nappal.

 

Ügyfeleink dönthetnek úgy is, hogy bizonyos bankszámlákról nem kívánnak fizetési kérelmet fogadni. Bankfiókjainkban van lehetőség ezen fizetési számlák tiltására, továbbá a tiltás feloldására is.

 

Fizetési kérelmek indítása és fogadása a Takarék Netbank, Takarék Mobilapp és Takarék e-Bank felületeken lehetséges. A fizetési kérelem szolgáltatás keretében küldött átutalási megbízásokra ugyanazok a feltételek érvényesek, mint az azonnali átutalásokra.

 

A fizetési kérelemre és a kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozó díjtételeket a Takarékbank Zrt. fizetési számlákra vonatkozó mindenkor hatályos Hirdetményei tartalmazzák.

 

Kérdések esetén kérjük, hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat (+36 1 311-3110) vagy keresse fel bankfiókjainkat.

Változtassa meg internetes kártyás vásárlásaihoz használt iPIN jelszavát!

Megváltoztatta már internetes kártyás vásárlásaihoz használt iPIN jelszavát?

 

Határidő: 2021. június 30!

 

RÉSZLETEK