Biztonságos bankolás

  

Telefonos csalássorozat

 

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Folytatódik az év elején indult csalássorozat, a rendelkezésre álló információk szerint csalók - telefonon keresztül – ismét bankkártyához illetve bankszámlához kapcsolódó adatokat próbálnak szerezni a Takarékbank ügyfeleitől. A visszaélők megtévesztő módon a Takarékbank központi számáról (+36-1-311-3110) telefonálnak, egyes esetekben más pénzintézet nevét és központi számát jelenítik meg a telefonok kijelzőjén. A telefonos egyeztetés során azt állítják az ügyfeleknek, hogy visszaélés történt a bankkártyájával és le kell azt tiltani, illetve szorgalmazzák, hogy a további visszaélések megelőzése érdekében az ügyfél telepítsen az általa használt eszközre védelmi megoldást. A beszélgetés során a visszaélők elkérik az ügyfélnek a bankkártya adatait, azok felhasználásával csalárd tranzakciókat hajtanak végre, illetve törekednek arra, hogy az ügyfél az általa használt eszközre olyan alkalmazást telepítsen, ami korlátlan hozzáférést biztosít, képesek megszerezni bármilyen adatot, információt, így az ügyfél felhasználónevét és jelszavát, valamint a szöveges üzenetben küldött bejelentkezési és jóváhagyó kódokat, ezek felhasználásával bármilyen pénzügyi műveletet végre tudnak hajtani.

 

Amennyiben a fenti módon az ügyfél megadta a bankkártyához vagy bankszámlához kapcsolódó adatokat, vagy alkalmazást telepített az eszközére, úgy a további visszaélések megelőzése érdekében haladéktalanul jelezni szükséges a Bank felé az esetet, a bankkártyát és a netbanki hozzáférést fel kell függeszteni, illetőleg rendőrségi feljelentést szükséges tenni.

 

Takarékbank, Bankbiztonsági Igazgatóság

 

 

 

 

Megtévesztő hirdetések

 

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az utóbbi időben nagymértékben elszaporodtak az olyan termékhirdetések, ahol a hirdetők elektronikai cikkeket kínálnak eladásra drasztikusan csökkentett, pár száz forintos áron. Ezekhez általában neves magyar elektronikai cikkeket forgalmazó cégek nevét és logóját használják fel, melyhez természetesen a cégek nem járultak hozzá (ezekről az üzletek honlapján is találhatnak tájékoztatást).

Ezek a hirdetések megtévesztők lehetnek, mivel a kártyás fizetés nem a termék megvásárlására irányul, hanem – ahogy a kisbetűs részben  is olvasható – ez egy regisztrációs tranzakció, amivel a kártyabirtokos egy nyereményjátékra regisztrál, melynek során megnyerhető a kínált termék. A szolgáltatásnak havi díja van, így a következő hónapban esedékes díjat automatikusan fogják terhelni a kártyabirtokos számláján.

 

Szeretnénk felhívni a figyelmüket arra, hogy a regisztrációval elfogadják a vásárlás feltételeit, melynek kapcsán a regisztrációs és havi díjas tranzakciókra vonatkozóan utólagos bankkártya reklamációra nincs lehetőség.

 

 

 

Hiteltörlesztési moratórium

A hiteltörlesztési moratóriummal kapcsolatos tájékoztatást a Részletek gombra kattintva olvashatja!

 

Részletek